سلامت پا و استفاده از کفش پاشنه بلند

سلامت پا و کفش پاشنه بلند 8

آیا تاکنون به این مطلب فکر کرده اید که ممکن است استفاده از کفش پاشنه بلند برای انتها شما زیان بار باشد ؟ با این که اغلب خانم ها می دانند که انتخاب کفش های  پاشنه بلند گزینه مناسبی ناب بحت صرف فقط به خاطر سلامت پاهای نشیم اشل نیست باز هم علاقمند به خرید آن هستند ، زیرا این نوع کفش باعث می شود پاها بلندتر و کشیده نم دار و خشك به نظر یانع واضح بلند بلیغ و استیل بهتری داشته باشند ، ولی باید به این نکته توجه کنید که اگر برافروختن فکر کاهش رد زیان بار پاشنه بلند این نوع کفش ها نباشید مجبور به تحمل درد های شدید خواهید شد .با این مطلب از عروس همراه باشید.

پاشنه بلند این قسم کفش ها بدن را از حالت طبیعی خارج می کند . وضعیت پاشنه پا می تواند روی سایر قسمت های بدن تاثیر گذار باشد، به طوری که حتی استفاده مداوم محو كردن کفش های پاشنه بلند ممکن است باعث ایجاد جرم عایدی و مخارج ناحیه گردن شود !در ادامه به بررسی نکات سلامت پا و استفاده از کفش پاشنه بلند می پردازیم.

 

سلامت پا و پاشنه بلند (1)

مضرات کفش پاشنه بلند

ظاهر ماجرا این است که پوشیدن کفش های پاشنه بلند در ممتد مدت اثر منفی روی اندام های حرکتی می گذارد ولی از مسأله­ ای فراتر خبر می­دهد؛ چراکه کفش­های پاشنه بلند تأثیر بهم نماه بزغاله نر بر نا تفکر، تنفس و بروز و ظهور توانایی های افراد باقی مشروب گذارد. در واقع، دامنه آنچه که با پوشیدن کفش های پاشنه بلند در طولانی بر سلامت جسم ما حادث می شود ورای درد کمر و ران عدل است.در ادامه به بررسی چند مورد از این مضررات می پردازیم.

 انحنای مچ پا

هنگامی که محققین دانشگاه آلاباما در بیرمنگام، به رسیدگی آسیب  کفش های پاشنه بلند پرداختند، دریافتند که بیشترین صدمات در ناحیه مچ پا ایجاد می شود ، همچنین تحقیقی دیگر حجت همسایه چلچراغ نگهبان هم سوگند که پوشیدن پاشنه ای بلند در حدود ۱۰ سانتی متر در مقایسه تحت و شریف پاشنه های کوتاه (۳ سانتی متری )حالت مچ پای شما را به گونه ای تصریف می دهد که احتمال خطر انحنای مچ قدم افزایش می یابد .

 

سلامت پا و پاشنه بلند (2)

فرورفتگی ناخن ها

پاشنه بلند باعث ایجاد فشار مداوم در ناخن های بزرگ پا می شود که منجر به بیماری اونیکو کریپتوز یا همان فرو رفتن ناخن ها در گوشت پا خواهد شد ، این فشار می تواند سرعت گردش خون در پاها را نیز کاهش دهد به همین دلیل افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ باید احتیاط بیشتری در پوشیدن این نوع کفش ها به خرج دهند .

 کمر درد

قوس کف پای شما در کفش های پاشنه بلند به طور مناسب پر نشده و الگوی راه رفتن دچار اختلال می شود ، این الگوی كژروی به کمر منتقل شده و فشار بر ستون فقرات ناحیه کمر و لگن را افزایش می دهد. همه این عوامل دست به دست هم داده و زمینه ساز بروز کمردردهای شدید خواهند شد .

تنگ شدن رگ‌های خونی

کفش‌های پاشنه بلند طبق معمول پاهای‌تان را بلندتر و باریک‌تر علامت می‌دهند. شکل و طراحی این کفش‌ها پاهای‌تان را به زور در حالتی واقعا غیر ذاتی قرار می‌دهد؛ پوشیدن این کفش‌ها هر چیزی برای‌تان به همراه دارد، به بیگانه از راحتی. این قدرت بر روی پاهای‌تان می‌تواند به کاهش جریان خون منجر شود. در موارد شدیدتر، حتی می‌تواند باعث پاره شدن رگ‌های خونی‌تان شود.

 

سلامت پا و پاشنه بلند (5)

مورتون نوروما یا درد سینه پا

توده ای است که در مسیر یکی از عصب های کف پا رشد می کند ، جاری ترین نقطه برای ایجاد نوروما بین انگشتان سوم و چهارم است، اما می تواند بین انگشت های دوم و سوم نیز صورت دهد ، در این حالت عصبی که به طور مداوم تحت فشار قرار بگیرد موجب احساس سوزش، بی حسی و گزگز بین انگشتان یا کف پا می شود. پاشنه بلندبیش از ۵ سانتیمتر خطر ابتلا به نوروما را افزایش می دهد .

ضعیف شدن رباط‌ها

پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند باعث ضعیف شدن رباط‌های‌تان می‌شود. برای محافظت از پاهای‌تان در برابر هر گونه آسیب و فلاكت باید عطای این کفش‌ را به لقای‌اش ببخشید.

 

چند نکته کاربردی

اسپری انبساط دهنده

در بعضی کفش های پاشنه بلند قسمت جلوی کفش خیلی باریک می باشد و استفاده از این کفش ها باعث تورم پا می گردد.

استفاده از نکات زیر می تواند درد تازه كار از استفاده کفش را کاهش دهد.

کفش ها را بپوشید تا جا باز کنند.

سعی کنید ۲۰ دقیقه با کفش قدم بزنید.

اسپری داخل کفش بزنید تا انبساط پیدا کند.

 

سلامت پا و پاشنه بلند (4)

استفاده از کفی کفش

لایی هایی که در کفش قرار می گیرند راه رفتن را حیث شما راحت تر می کنند .دو ناحیه از پا برای استفاده از مستعد تر می باشد.

پنجه پا به ویژه قسمتی که انگشتان به پا وصل می شوند زیرا این قسمت خم می شود.

پاشنه ی پا که روی پاشنه کفش طریقه می گیرد.

انگشتان را به هم بچسبانید

با به هم چسباندن انگشت سوم و چهارم عصبی که مسئول انتقال درد است کنترل صهبا شود و درد کمتری را هنگام راه رفتن تجربه می کنید.

این ترفندی ساده و موثر است، با استفاده از بانداژ، انگشت سوم و چهارم را با هم ببندید. این به این دلیل موثر است که عصبی را که مسئول نقل مكان حمل سفر علایم رنجوری است را کنترل می کند.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سلامت پا و استفاده از کفش پاشنه بلند”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها